16.8.10

ferragosto

bu italyanlar komik insanlar.
'ferragosto' diye bir 'bayram' lari var.
bayramin icerigi ve amaci:
tatil yapmak.

her yilin 15 agustos'unda italyanlar plaja giderler ya da yazliga ne bileyim, bu demek degildir ki o gun disinda gitmiyorlar, ama o gun gitmek adettenmis.

ben de diyordum, hem bir pazar gunu, hem ferragosto,
evden cikilmaz.

tren istasyonuna gitmek icin bi ciktim, butun kahve'ler acik. e ne anladim ben boyle tatilden.

gerci bana yaradi.

4 - 5 yildir gormedigim, ve floransaya ilk geldigimde yanimda olan ve daha sonra floransa'ya yerlesme karari almis olan arkadasim 'revoluzione' ile bulustum.

nasil bir gorusmemek konusmamaksa, floransanin tum bolgelerini gezip 6 saat boyunca dertlestik.

iki hatun yan yana gelince dert bitmez tabiki.

ama aklimda kalan pitti'nin onunde oturup ayakkabilarimi cikartip tasa basmak.
gecen hafta da yapmistim ve inanilmaz keyifli.

burdan ayrilmama tam olarak 5 gun var ve yapmam gerekenler:

-uffizi
-palazzo pitti
-santa croce
-santa maria novella
-galleria dell'accademia
-piazza michelangelo

not: santa croce kilisesi bi alt sokagimda.
ve ben burda blog'a yaziyorum iste boyle bir gun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder