9.8.10

scoprire

scoprire-kesfetmek. yeni ogrendigim bir kelime. dunu ozetleyen, guzel yerler kesfettim cunku.

floransa’da guzel, nezih, muzigi de hos insanlari da iyi bir bar ariyordum.

ve sanirim ikinci evimi buldum:

il fuori aurora

kitapcida calisan garsonun caldigi yere gittim,

bu kadar sevimli bir ortam olamaz, kucuk iki katli bir yer, disarida ortada bir bar ve masalar.

herkes gelip gidiyor birbirini taniyor her yastan insan var.

barmen, italyanca egitimim konusunda cok onemli bir yere sahip. bu genc, italyanca ogretmenligi yapmak icin bi yerlere basvurmus ama bunu almamislar, bence gayet iyiydi.

ilk kural, ingilizce konusmami yasakladi. kicimdan ter damlayana kadar sadece italyanca konusmami sagladi, gelen giden herkes zorlandigimi gorup daha da meraklanip daha da muhabet ediyordu, ama sonu fena degil, bir gece boyunca az cok hatta kesinlikle cok italyanca konusmus oldum.

bir tane de orta yaslica amca cok yardimci oldu bir kelimeyi bilmeyip ingilizcesini sordugum zaman, ’baska sekilde ifade et’ seklinde daha fazla dusunmeye zorluyordu. arkadasi olan bir kadincaaz arada bir aciyip ingilizce muhabet ediyordu benle.

kesinlikle sevimli ve hos bir yer.

bu aksam kendimi tekrar orada bulabilirim.

her carsamba gunleri de film gosterimi oluyormus, onumuzdeki hafta rosselini ama ben alice cooper icin yola cikmis olurum herhalde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder